Cauzele și tratamentul durerii musculare

Corpul uman are peste 600 de mușchi diferiți, fiecare dintre ei putând suferi în felul său. Motivele pentru durere variază de la tensiune, la inflamație a mușchilor, crampe sau presiune și pot fi variate. Cu toate acestea, durerea musculară apare în primul rând la nivelul gâtului, umărului și spatelui. Un spate tensionat, este adesea confundat cu probleme grave de spate. Acest articol explică ce cauzează durerea musculară și ce poți face în legătură cu asta.

Cele mai frecvente cauze ale durerii musculare

Durerea musculară (mialgia) poate apărea, de exemplu, după o activitate fizică neobișnuită / intensă. Postura incorectă, tensiunea, stresul, lipsa mineralelor precum calciu sau magneziu, precum și anumite boli (de exemplu, fibromialgia) pot provoca, de asemenea, dureri musculare.

  •   Leziuni musculare: (generate prin rănire sau de anumite boli), traumatismele (lovituri); durere la presiune sau mișcare, pot apărea vânătai.
  • Crampe musculare: Acest tip de durere musculară este adesea cauzată de deficiența de diverse minerale (magneziu) sau de efortul fizic sever în sport.
  • Tensiune musculară: postura incorectă sau multe ore petrecute în șezut promovează dezvoltarea tensiunii. Mișcările greșite sau mușchii neantrenați pot provoca, de asemenea, dureri musculare la umăr, gât sau spate. Zonele afectate sunt de obicei rigide la atingere și sensibile la presiune.

Durerile musculare dispar o dată cu eliminarea factorului declanșator și cu puțină mișcare. Consultă un medic dacă nu știți ce a cauzat durerea musculară sau dacă simptomele nu se ameliorează în decurs de câteva săptămâni. Acest lucru se aplică și dacă suspectați că este vorba despre o ruptură de mușchi.

Informații despre faringită

Corpul uman are peste 600 de mușchi diferiți. Mușchiul cu cea mai mare suprafață se află la nivelul spatelui și se numește Musculus latissimus dorsi. Cu toate acestea, cel mai puternic mușchi din corpul nostru este mușchiul masticator.

Bărbat care se întinde
Tensiunea

Cea mai frecventă cauză a durerii musculare

Căldură și mișcare

Sunt principalele remedii

Analgezicele

Eliberează blocajele și oferă asistență

Ce ajută împotriva durerilor musculare? Ce poți face

În funcție de cauzele care stau la baza ei, durerea musculară se poate manifesta diferit. Consultă întotdeauna un medic dacă nu ești sigur cu privire la cauza durerii tale. Medicul tău te va diagnostica și va stabili tratamentul adecvat. Pentru durerile musculare, acestea pot fi:
 

  • Fizioterapie
  • Masaje
  • Unguente analgezice sau tablete
  • Acupunctură

Pacienții pot alege dintr-o serie de terapii pe care le pot aplica acasă pentru a contracara durerea musculară. Când ai dureri acute, întrerupe mai întâi ciclul durerii cu analgezice pentru a îți oferi o ameliorare și pentru a preveni cronicizarea durerii. Aspirin® 500mg drajeuri de exemplu, activează mecanismele de ameliorare ale durerii din organism prin oprirea mesagerilor durerii. Deoarece ingredientul activ are proprietăți antiinflamatorii, durerea este ameliorată și vei începe să te miști din nou cu ușurință.

Apelează la căldură. Direcționează un jet de apă fierbinte către zona dureroasă sau fă o baie fierbinte cu aditivi relaxanți pentru baie. Lumina cu infraroșu, pernele electrice de căldură sau o simplă sticlă de apă fierbinte pot fi magice.

În cele din urmă, stai liniștit, chiar și în fața durerii acute. Stresul nu numai că joacă un rol major în dezvoltarea durerii, dar îl intensifică și provoacă tensiuni suplimentare. Fă exerciții regulate de relaxare mentale și fizice, cum ar fi yoga, antrenament autogen.

Discută cu medicul tău pentru a determina terapia corectă a durerii. Nu aștepta prea mult. Durerea cronică este mult mai greu de tratat.

Cum previi durerea musculară?

Vrei să previi durerea acută de zi cu zi pe termen lung? Mișcă-te! Alege o activitate regulată care este ușoară pentu articulații și spate, cum ar fi ciclismul, înotul sau drumețiile. Te va menține mobil și-ți va menține oasele și mușchii puternici. Crește-ți exercițiul lent și ia-ți întotdeauna timp pentru a te încălzi corect. Acest lucru îți protejează, de asemenea, coloana, oasele

Produsele Aspirin® dintr-o privire

Produsele Aspirin®

Aspirin® 500 mg drajeuri, Aspirin® Complex Hot Drink, Aspirin® Plus C sau Aspirin® Plus C Forte? Care este cel mai potrivit produs pentru mine?

Cum gestionezi durerea articulațiilor

Durerea articulară poate fi o povară reală în viața de zi cu zi. La urma urmei, articulațiile sunt punctele de legătură ale mișcărilor noastre. Durerile articulare afectează secvențele de mișcare, ducând la deteriorarea posturii. Nu este întotdeauna cauzată de boli grave. Află despre ce poți face și cum te poți proteja de durerile articulare în viitor.

  • Cele mai frecvente motive ale durerilor articulare
  • Interpretarea corectă a simptomelor
  • Posibile contramăsuri
  • Articulațiile ar trebui să fie mobile sau imobilizate atunci când dor?

Ce cauzează dureri articulare?

Durerea articulară se poate să apară în diferite moduri: pe de o parte leziuni sau boli precum reumatismul, artrita, osteoporoza, bursita pot provoca durere. Pe de altă parte, astfel de simptome sunt, de asemenea, un însoțitor frecvent al bolilor precum gripa, hepatita sau rujeola. Durerea articulară, apare în special la nivelul șoldului sau genunchiului, mâini, încheieturi în general

Spre deosebire de uzura cronică a articulațiilor legate de vârstă (artroză), durerea articulară acută rezultă de obicei din excesul de efort fizic. Aceasta înseamnă efecte mecanice care acționează direct asupra articulației. Acestea includ luxații, entorse sau efort excesiv, de ex. din cauza anumitor sporturi sau din cauza supraponderabilității.

Durerea rezultată se distinge după cum urmează:

  • Durerea inițială apare imediat după mișcarea articulației.
  • Durerea nocturnă și durerea în repaus apar în repaus, adesea și în timpul somnului.
  • Durerea sub stres apare atunci când articulația este stresată.
Informații despre faringită

Este important să se distingă cauzele mecanice și cauzele legate de boală atunci când se tratează durerile articulare. De exemplu, inflamația acută a articulației sau leziunile cauzate de sport e cel mai bine să fie tratate de către un medic. Drajeurile Aspirin ®. vor ușura durerea în majoritatea cazurilor. Acest lucru permite o mișcare mai bună a articulațiilor pentru a se deplasa mai bine și permite contramăsuri vizate.

Simptome de atenționare

Articulațiile rănite și suprasolicitate provoacă durere. Acest lucru este deosebit de frecvent la persoanele mai tinere. La vârste mai înaintate, durerile articulare apar în principal din cauza îmbătrânirii (osteoartritei). Durerea aparentă a articulațiilor poate fi cauzată și de inflamația bursei sau a tendoanelor (bursită). Măsurile descrise mai jos sunt opțiuni de tratament bune în toate aceste cazuri. Cu toate acestea, unele simptome necesită o atenție specială. Mai ales atunci când multe articulații ale corpului sunt afectate în același timp, este timpul să vă adresați imediat medicului dumneavoastră. Căutați ajutor profesional dacă apar următoarele simptome:

  • Umflare severă, roșeață și încălzire a articulației
  • Febră ridicată
  • Piele sensibilă la presiune, dureroasă, umflată sau crăpată în jurul articulației
  • Debut brusc de durere severă

În astfel de cazuri, medicul tău va determina cauzele și va găsi tratamentul potrivit pentru tine.

Femeie cu dureri articulare la cot
Suprasolicitare

este o cauză frecventă a durerii acute

Artrita

provoacă dureri articulare la bătrânețe

Mișcare și căldură

oferă ameliorare

Ce poți face împotriva durerilor articulare?

Pentru o lungă perioadă de timp, o articulație dureroasă trebuia ferită. Această metodă nu s-a dovedit foarte eficientă. Poate chiar să înrăutățească durerea în loc să ajute. Prin urmare, rămâi activ moderat în ciuda durerilor articulare! Dacă faci mișcare regulată, îți poți influența pozitiv funcția articulară.
Nu toate mișcările sunt la fel. Alege sporturi ușoare pentru articulații în timp ce le miști mult. Printre acestea se numără:

  • Înot
  • Ciclism
  • Drumeții
  • Plimbare

 
Unitățile de antrenament fizioterapeutic sunt benefice pentru mușchi și articulații. Ele întăresc mușchii, care la rândul lor stabilizează articulațiile și favorizează mobilitatea. Adresează-te medicului tău pentru sfaturi cu privire la ce fel de fizioterapie este potrivită pentru simptomele tale.

Există câteva alte opțiuni pe care le puteți utiliza în cazul articulațiilor dureroase:

  • Pe lângă antrenamentul de anduranță, antrenamentul de forță este important pentru articulațiile tale. Cu cât mușchii din jur sunt mai puternici, cu atât pot echilibra mai mult tensiunea din exterior.
  • Evită greutatea pe o singură parte. Acest lucru se întâmplă, de exemplu, atunci când transportați pungi sau cutii grele.
  • Redu greutatea corporală suplimentară. Fiecare kilogram în exces îți încordează excesiv articulațiile, chiar dacă este posibil să nu o observi pe loc. Cu toate acestea, pe termen lung, uzura va deveni evidentă. Durerea acută poate fi, de asemenea, minimizată prin reducerea greutății.
  • Întrerupe cercul vicios al durerii cu analgezice Acest lucru oferă articulației o ușurare și vă permite să efectuați exerciții de mișcare specifice
  • Căldura sau frigul pot ajuta la ameliorarea durerii și relaxarea mușchilor din jur